Home Schone Schijn Gezondheidslogos Enquete Food for Food: Meerderheid wantrouwt intenties fabrikanten en supermarkten
Enquete Food for Food: Meerderheid wantrouwt intenties fabrikanten en supermarkten
vrijdag 13 juli 2012 09:55

Tweederde van de consumenten in Nederland denkt dat fabrikanten en supermarkten vooral uit zijn op omzet en winst, en niet zo zeer op het bevorderen van een goede gezondheid van de consument.


De meeste bedrijven hebben het over de gezondheid van de consument en zeggen dat hun productvernieuwing daarop is gericht. Tweederde van ruim 3000 ondervraagden gelooft daar echter niets van. Dat blijkt uit een enquete van Food for Food en Infomart GFK.

 

In een ander onderzoek gaven consumenten aan dat het aantal betrouwbare merken tussen 1997 en 2008 met meer dan de helft is afgenomen.


Voor informatie over de enquete, zie: Food for Food, 10 juli 2012


Bron: "Tweederde van de Nederlanders wantrouwt intenties voedselproducenten," 10 juli 2012, Foodholland

AddThis Social Bookmark Button
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

 

RSS Feeds