Home Films, expo's Films, expo's 31 maart, KRO-tv: "Veel voor weinig, over het geheim van supermarktconcern Jumbo"
31 maart, KRO-tv: "Veel voor weinig, over het geheim van supermarktconcern Jumbo"
Geschreven door Rob   
zaterdag 30 maart 2013 22:11

Op zondag 31 maart gaat KRO's Brandpunt op zoek naar "het geheim van Jumbo". Verslaggever Hella van der Wijst interviewt grondlegger en bestuurders van familiebedrijf Jumbo dat van een kleine kruidenier opgroeide tot een megaconcern. Ondanks de crisis breidt het bedrijf steeds meer uit, met de opening deze week van een 'weidewinkel' in Breda als voorlopig hoogtepunt (en een tweede hypermarkt in aanbouw bij Steenwijk). Het bedrijf loopt daarbij langzamerhand in op de positie van Albert Heijn. KRO vraagt zich af hoe deze familiesuper zo groot kon worden.

 

"Veel voor weinig, het succes van supermarktconcern Jumbo

Uitzending
- Nederland 2, KRO Brandpunt
- 31 maart vanaf 22:15 uur

Bron: "Veel voor weinig, het succes van supermarktconcern Jumbo", KRO's Brandpunt
Website: www.kro.nl/brandpunt

Meer lezen:
- Over de weidewinkel van Jumbo in Breda: "Jumbo Foodmarkt voegt beleving toe aan kw-schap," Levensmiddelenkrant, 29 maart 2013; "Jumbo Foodmarkt: food in nieuwe dimensie," Levensmiddelenkrant, 27 maart 2013; "Jumbo-restaurant is start vervlechting horeca en retail," Misset Horeca, 4 maart 2013; "Jumbo Foodmarkt krijgt medisch servicepunt," Levensmiddelenkrant, 21 maart 2013; "Nieuwste Jumbo vijf keer groter dan andere supermarkten," 27 maart 2013; "Verzet tegen hypermarkt langs snelweg" Friesch Dagblad, 12 maart 2013.
- Over de overname van C1000-winkels: "Overname C1000 kost Jumbo 900 miljoen euro," NRC, 24 november 2011.
- Over onderzoek naar supermarktvoorkeuren van klanten: "Albert Heijn favoriet dankzij aanbiedingen en euroshopper," Dichtbij, 28 maart 2013.
- Over cijfers van klantenbezoek: "GfK: Albert Heijn populairste super, Lidl en Jumbo groeien," Retailnews, 8 maart 2013.
- Over de gevoelens van de distributiewerkers: "Petitie Jumbo distributiecentrumwerkers voor respect en waardering," FNV Bondgenoten, 13 februari 2012; "'Distributiewerkers Jumbo zijn stiefkinderen'," Logistiek, 5 februari 2013; "Medewerkers: ‘Jumbo geen hechte familie’," Fambizz, 6 februari 2013.
- Over de positie van Ahold in Europa: "Ahold: aandeel inkoopmarkt is maar 2, 3 procent," GF Actueel, 6 maart 2013.

AddThis Social Bookmark Button
 
 

RSS Feeds