Home Consumenten Anders
Consumenten
AddThis Social Bookmark Button


Marketing en beleid moet supermarktklant verleiden tot 'gezond en duurzaam' inkopen
maandag 11 maart 2013 18:32

Er wordt steeds meer onderzoek gedaan om de supermarktconsument te verleiden tot het aanschaffen van gezonde en duurzame producten. Het koopgedrag is meestal een onbewust gebeuren waarbij afleiding en gewoontes een rol spelen. Kunnen (nieuwe) marketingtechnieken het verschil maken?

AddThis Social Bookmark Button
 
SuperWijzer App, voor bewuster kiezen in de supermarkt
maandag 14 mei 2012 11:03

Met de SuperWijzer App kun je van 15000 vlees(vervangers), eieren en zuivel nagaan hoe het staat met dierenwelzijn, klimaatverandering, gevolgen voor natuur en milieu, en schadelijke stoffen.

AddThis Social Bookmark Button
 
Betalen met cash in supermarkten in 2014 bijna niet meer mogelijk
maandag 27 februari 2012 17:46

Het aantal 'pin alleen'-kassa's in supermarkten neemt toe, evenals het aantal winkels waar je niet meer met cash terecht kunt voor je boodschappen. In 2014 zal het moeilijk zijn om nog levensmiddelen te kopen zonder krediet- of chipkaart. Banken en supermarktconcerns willen kosten drukken en veel bedrijfsprocessen worden steeds meer beheerd via de computer. Toch wil een kwart van de klanten met cash geld blijven betalen.

AddThis Social Bookmark Button
 
Campagne A SEED: "Van voedselmonopolies naar VersVoko's"
woensdag 07 juli 2010 18:18

A SEED wil in Nederland voedselkooperaties (VersVoKo's) opzetten, naar Belgisch voorbeeld. Kleine groepen van buren, collega's of lokale Transiton Town-groepen organiseren zich daarbij en maken afspraken met lokale producenten over de afname van verse groente en fruit. A SEED verzorgt de komende maanden introductiebijeenkomsten over deze VersVoko's en biedt aan beginnende groepen te adviseren, begeleiden en te coöordineren. Het is een onderdeel van het streven naar een beweging tegen onwenselijke ontwikkelingen op voedselgebied en voor onafhankelijke voedsel-initiatieven.

AddThis Social Bookmark Button
 
Promotie UvT: "Consument bereid 10% meer te betalen voor maatschappelijk verantwoorde producten"
woensdag 23 juni 2010 18:50

Vandaag verdedigde dhr. R. Gielissen aan de Universiteit van Tilburg zijn proefschrift dat gaat over de 'aard en gronden van de aankoop van maatschappelijk verantwoorde producten door de consument'. Volgens Gielissen zijn bewuste consumenten bereid om tot 10 procent meer te betalen voor maatschappelijk verantwoorde producten. Anderen zijn niet goed geïnformeerd, ondermeer door een gebrekkige strategie van verkopers.

AddThis Social Bookmark Button
 
«StartVorige12VolgendeEinde»

Pagina 1 van 2
 

RSS Feeds