Home Consumenten
Consumenten
Consumentenaktie, Koopstaking, Consumentenbelang, Consumptiedrang, Freeganisme, Anders
AddThis Social Bookmark Button


Marketing en beleid moet supermarktklant verleiden tot 'gezond en duurzaam' inkopen
maandag 11 maart 2013 18:32

Er wordt steeds meer onderzoek gedaan om de supermarktconsument te verleiden tot het aanschaffen van gezonde en duurzame producten. Het koopgedrag is meestal een onbewust gebeuren waarbij afleiding en gewoontes een rol spelen. Kunnen (nieuwe) marketingtechnieken het verschil maken?

AddThis Social Bookmark Button
 
The People's Supermarket (London) gaat UK-wide
vrijdag 13 juli 2012 17:49

De People's Supermarket - een coöperatieve winkel in hartje London die op 1 juni 2010 haar deuren opende - is een partnerschap aangegaan met de internationale gemakswinkelketen SPAR. A.F Blakemore SPAR zal de groothandelsdistributie van kruidenierswaren voor zijn rekening nemen. Dit maakt de ontwikkeling van een nieuw soort sociale franchising mogelijk waardoor ook elders in de UK People’s Supermarkets kunnen worden opgezet.

AddThis Social Bookmark Button
 
Foodwatch: Verkiezing van het meest misleidende product uit de supermarkt
dinsdag 29 mei 2012 07:27

Tot 11 juni kan worden gestemd voor het Gouden Windei van Food Watch, ofwel op het meest miusleidende product van dit jaar. De kandidaten zijn: Peijnenburg Complete Start Vezels, Hero Fruit & Co Multifruit, Slankie Smeerkaas Magere Ham, Zonnatura avondmelange oplosthee en Becel Pro-activ. De winnaar van 2010 en 2011: resp. Actimel van Danone en Blue Band Goede Start van Unilever.

AddThis Social Bookmark Button
 
SuperWijzer App, voor bewuster kiezen in de supermarkt
maandag 14 mei 2012 11:03

Met de SuperWijzer App kun je van 15000 vlees(vervangers), eieren en zuivel nagaan hoe het staat met dierenwelzijn, klimaatverandering, gevolgen voor natuur en milieu, en schadelijke stoffen.

AddThis Social Bookmark Button
 
Betalen met cash in supermarkten in 2014 bijna niet meer mogelijk
maandag 27 februari 2012 17:46

Het aantal 'pin alleen'-kassa's in supermarkten neemt toe, evenals het aantal winkels waar je niet meer met cash terecht kunt voor je boodschappen. In 2014 zal het moeilijk zijn om nog levensmiddelen te kopen zonder krediet- of chipkaart. Banken en supermarktconcerns willen kosten drukken en veel bedrijfsprocessen worden steeds meer beheerd via de computer. Toch wil een kwart van de klanten met cash geld blijven betalen.

AddThis Social Bookmark Button
 
«StartVorige12345VolgendeEinde»

Pagina 1 van 5
 

RSS Feeds